Jeg har bestemt meg

Skulle ønske jeg kunne si jeg hadde bestemt meg for hus – det har jeg ikke (enda). Det jeg har bestemt meg for er hvilke planter som i alle fall må ut av huset – ikke fordi jeg ikke liker dem, men rett og slett fordi jeg ikke har plass. I forrige uke forsvant hele fem planter: to grønnrennere, to aloe vera og en ildtopp. De fikk en nytt hjem hos en kollega av meg. Likevel har jeg mange flere planter jeg ikke lenger har mulighet til å ta vare på fordi jeg vil kunne bruke spisestuebordet mitt igjen…

Denne gangen er det mer som må vekk: tre grønnrennere, en aloe vera, en ildtopp, en spragle (coleus – uvisst hvilken type, men denne har jeg tatt noen stiklinger av) og en jeg tror heter noe med draketre/drakepalme/noe palmegreier?. Den siste har jeg hatt i flere år og det begynner rett og slett å bli for stor for stedene jeg ønsker å ha den. Mitt håp akkurat nå er at mine foreldre ønsker seg nye planter – om de ikke skulle ønske seg alle må jeg finne en annen måte å bli kvitt de på…

Uansett så har jeg bestemt meg – disse plantene må ut av huset mitt. Det kan være at det snart er flere planter som må gå, men enn så lenge er det disse syv som må få nye hjem.

Pleier du å la dine planter få nye hjem?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg