Jakten på Huset: Ønskene

Jeg er en drømmer – hvem er ikke det? (jeg håper svaret her er ja for de fleste – jeg tror det er sunt å drømme så lenge du også forholder deg til virkeligheten)

En drøm jeg har hatt lenge er småbruk, men jeg vet også at jeg har mye å lære før jeg kommer dit. Så som et steg på veien drømmer jeg om et hus med stor hage. En hage hvor det er plass til bærbusker og noen frukttrær. En hage hvor kjøkkenhagen vil bugne av grønnsaker jeg kan kose meg med; både mens det er fersk og jeg spiser omtrent rett fra hagen, men hvor jeg også vil ha nok til å kunne ta vare på så jeg kan spise det i løpet av vinteren.

Blomsterbed jeg kan fylle med fargerike og duftende blomster – gjerne noen både insekter, bier og jeg kan spise. Det viktigste vil likevel være at blomstene er pene og at biene og andre insekter liker dem.

Kjeller i huset så jeg har lagringsplass til både ved og mat. Jeg er vokst opp med å ha kjeller, så at jeg for tiden bor i et hus uten kjeller er noe jeg fremdeles innimellom føler er uvant.

Noe jeg savner i dagens hus er et vindu på badet. Det gjør at jeg ikke kan ha en eneste grønn plante der inne, og jeg elsker grønne inneplanter.

Vedovn er jeg heldig nok å ha i dagens hus og jeg elsker å kunne fyre med ved – det gir en helt egen varme en varmepumpe og kun elektrisitet ikke gir. Å ha vært ute å måkt snø og så komme inn til enten fyr i vedovnen eller å tenne opp og kjenne varmen fra flammene tiner meg på en nesten magisk måte føles det som.

Har jeg flere ønsker til et hus som vil være nytt for meg? Selvfølgelig, men siden en sjeldent får aboslutt alt en ønsker holder jeg meg til disse ønskene. Kan jeg finne et sted hvor jeg kan få oppfylt disse skal jeg si meg fornøyd.

Takk for at du leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg