Hvilken dag er det i dag??

Jeg pleier å være på jobb hver mandag…så i dag har føltes som søndag hele dagen (selv om jeg måtte på butikken på morgenen).

Da jeg var liten og gikk i barnehagen minns jeg at vi sang en sang som gikk noe som dette:

hvilken dag er det i dag? hvilken dag er det i dag? det er (her sa vi selvfølgelig hvilke dag det var)

Jeg husker ikke noe mer enn det, men jeg har tenkt mye på den sangen i dag og blitt forvirret hver gang jeg prøver å huske hvilken dag det er. Tror jeg alltid blir litt sånn i starten av en ferieuke – tror det er søndag i minst to, ofte tre, dager… Er ikke så lett; tenk om jeg hadde jobbet hjemmefra? enten tenkt at det var helg hele tiden, eller jobbet hver eneste dag fordi jeg glemte å slå av vekkeklokka…

Fordelen med ferie er at verden kan flyte litt, men for en som liker struktur på hverdagen, prøver jeg å ha kontrollen selv på fridager.

Hender det at du lurer på hvilken dag det er når du har ferie?

Takk for at du leser.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg