Hva var poenget med dette?

Noen ganger er det gøy å prøve nye ting, så på slutten av sommeren samlet jeg bergmynte i hagen for å tørke. Målet var å lage hjemmelaget te, bergmynten skulle bare tørke først så jeg kunne kose meg i vinter.

Nå som den var tørket, brukte jeg litt tid på å få av bladene og blomstene – stilkene trengs tross alt ikke. Dessuten ville det være enklere å oppbevare det om det tok mindre plass.

Alt vel og greit så langt.

Så kom det til å lage teen. Jeg varmet vann, hadde litt honning i koppen (jeg liker ofte litt honning i teen min) og helte vannet over bergmynten i den nye tesilen min (skrev om det her).

Vel, bergmynte-te er ikke en ny favorittt. Dessverre. Noe jeg syns er litt synd, for den lukter helt fantastisk om sommeren når den er i full blomst.

En lærer så lenge en lever heter det, og jeg har nå lært at denne teen ikke var for meg.

Har du tips til andre ting jeg kan prøve å lage te av?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg