Haugene vokser 🥳

Det er flere hauger jeg kunne snakket om: klesvasken, mengden oppgaver jeg vil utføre, plukke bær (solbær, rips, blåbær og kanskje noen villbringebær?), mengden av ting jeg vil lære meg…

Haugene som vokste godt i går, var haugene jeg fysisk lagde selv. Jordet mitt ble klipt for snart en uke siden. Grasset var langt når det ble klipt, og det har siden kommet mye regn. Så for at grasset ikke skulle bli liggende som et lokk og råtne (for det ville stinket), har jeg jobbet med å rake det sammen.

Å skulle rake sammen alt grasset på hele jordet som er omtrent fire mål var et overambisiøst mål. Så jeg tenkte jeg skulle holde meg til maks halvparten. Så langt har jeg nok rakt sammen nesten en tredel – så det er jeg veldig fornøyd med.

Prosjektet jeg jobbet med i går, som gjør at haugene vokser – er å få grasset vekk fra jordet. Å trille trillebår med noe tørt og noe ganske vått grass over halve jordet er tungt. Så jeg fikk meg en skikkelig treningsøkt i går (kjenner det i kroppen i dag…). Heldigvis tror jeg at jeg har funnet en god måte å gjøre det på. Likevel, så tusle med tung trillebår over halve jordet i høye gummistøvler – det er tungt, men jeg kan se at de to haugene jeg har startet på, vokser.

Jeg er langt fra ferdig, så jeg får nok fortsette i sola i dag. Teste min nye vaskemaskin er jeg også nødt til (kjekt å ha rene klær) 😂

Lag deg en herlig dag – med litt frisk luft om du kan 🍀

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg