Har jeg gått glipp av noe?

Reklame | BliVakker.no

I går klarte jeg hele dagen uten nyheter – såvidt. Jeg holdt på å falle tilbake i de samme vanene som jeg alltid gjør, så det var bare med et nødskrik at jeg klarte å la være å sjekke nyhetene i går (skrev om det i går). Vaner er sterke noen ganger, så det var overraskende vanskelig å holde seg unna. Så i dag har jeg selvfølgelig sett gjennom ulike overskrifter i nettaviser – og klikket meg innom noen av nyhetene. Det har fått meg til å innse at det skjedde lite nytt og at jeg fint burde kunne legge av meg vanen med å sjekke nyhetene flere ganger om dagen.

Å bare sveipe innom nyhetene i løpet av ettermiddagen eller kvelden en gang holder i massevis. Så nå er det “bare” å endre den vanen…Yikes – det kan ta litt tid.

Noe annet jeg la merke til er den reklametingen en kan gjøre her på blogg for å prøve å tjene noen kroner. Før fikk du stort sett en fast pris per klikk, mens nå ser det ut til å hovedsakelig være en viss prosent av et salg. Noe som sikkert kan være både en fordel og en ulempe. For meg som ikke helt har fått til dette er det definitivt en ulempe, men så har jeg ikke akkurat tjent penger på bloggen heller. Det ville vært fint da; å tjene noen ekstra kroner – komme stadig litt nærmere drømmen om et hus med nok hage til å dyrke grønnsaker og blomster og kanskje ha noen dyr (starte med høner – de tar minst plass og bråker minst så vidt jeg har skjønt). På den annen side vil det ta lang tid fordi du må nå en viss sum før du får en utbetaling og jeg treffer ikke den summen med det første. Kanskje jeg burde satse på en annen måte å få mer penger inn på? Uansett, under har jeg lagt litt reklame for bambustannbørster (og en børsteholder – også i bambus). Er bambus det nye greiene som er nedbrytbart som alle skal ha? Har jeg gått glipp av det også?

The Humble Co.//The Humble Co.//The Humble Co.//The Humble Co.

2 kommentarer
    1. Jeg holde meg langt unna nyhetene jeg også, men så har vi mobilen da som ligger i nærheten. Der popper Twitter opp med nyheter fra VG og andre Nyhetsbyråer ute i verden. Noen ganger klarer jeg å la være å se, men ikke alltid. Det er jo aldri noe hyggelig å lese om dagen…. Jeg har aldri forsøkt å tjene penger på bloggen min, men har jo lest litt om det da… Vi får se hva jeg gjør 😉

      1. Åh, Twitter er det lenge siden jeg har suset innom – kanskje en god ide å fortsette å holde seg vekke derfra 🙂
        Når det gjelder å tjene penger på blogg har jeg ikke akkurat fokusert på det, men det hadde vært en hyggelig bi-effekt av noe jeg gjør uansett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg