En dag uten nyheter?

Verden gikk av hengslene for en stund siden nå og jeg har, som de fleste andre vil jeg tro, fulgt med på nyhetene. Det er vel og bra å være oppdatert, men det blir litt mye av det noen ganger. At jeg også blir litt opphengt og sjekker ulike nettaviser flere ganger om dagen gjør det ikke bedre. Så i dag har jeg tatt et valg: en dag uten nyheter (med mindre noen blogger jeg klikker innom skriver om noe av det). Om jeg holder hele dagen eller om jeg går tilbake til automatiske vaner – vel, det vil jeg vite ved leggetid (eller før – om jeg skulle slumpe til å sjekke nyhetene).

Uansett; med tanke på at verden har gått helt bananas tror jeg det kan være sunt for den psykiske helsen til noen og enhver med en dag uten destruktive nyheter. Dagens lille gåtur er unnagjort, så resten av dagen blir det å vaske og rydde litt, se litt på YouTube og fortsette det store prosjektet med å sy sammen et heklet sengeteppe (som jeg startet på for over ett år siden tror jeg).

Jeg håper du har en fin dag enten det er med eller uten nyheter!

4 kommentarer
    1. Ja, jeg tror det er viktig å ta en pause fra nyhetene innimellom.
      Vi må ikke glemme å leve livet vårt samtidig som vi må ta innover oss det som skjer.
      Ikke alltid en enkel balansegang.
      Det blir spennende å se teppet ditt ferdig.

      1. Det er fort gjort å miste den balansen litt noen ganger.
        Å sy sammen et heklet sengeteppe tar tid, men nå går det i det minste fremover igjen 🙂

    2. Har ingen problemer med å se behovet for en pause, for å si det sånn!.. Jeg syntes det er helt horribelt hvordan de igjennom overskrifter og formuleringer gjør en fryktsom situasjon enda verre.. Jeg mener.. Ting er galt nok med det det er, så det burde virkelig ikke vært lov å fremstille det enda verre! For min del, så holder jeg meg konsekvent til å få med meg de rene fakta om utviklingen, og that’s it; Jeg styrer umiddelbart unna alt av synsing, spekulasjoner, evalueringer, osv for å sørge for å ha et så realìstisk bilde som råd er..

      1. Sensasjonelle overskrifter selger? Dessverre… Heldigvis er jeg ikke så bekymret av meg, men det er den konstante negativiteten som gnager meg litt i stykker. For meg virker det til å være synsing, spekulasjoner og tidvis skremselspropaganda over nesten hele linja så det er vanskelige å finne de stedene hvor kun fakta blir opplyst om. Et realistisk bilde er alltid en fordel, men det er litt for mange andre bilder i veien så de blir fort gjemt bort dessverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg