Hagen i sola

Det er helg, det er sol og hagen blomstrer.

Denne blodripsen (jeg tror i alle fall det er det) er alltid den første til å blomstre, og det så til de grader. Et rosa hjørne som lyser opp hele hagen føles det som.

Det lille kirsebærtreet (som nesten alltid står i skyggen så det er ikke rart det ikke vokser så fort) jobber også med saken. En liten stund var jeg redd at det hadde tatt kvelden, men det nekter heldigvis å gi seg.

Stemorsblomstene i blomsterbedet står foreløpig i ganske ensom majestet, men de skal få selskap veldig snart.

Lenge ville jeg ikke ha løvetann i gressplenen, men jeg har innsett at jeg liker å tenke at sola er på besøk i hagen min. De ser jo litt ut som det – en liten sol som står og skinner så gult den bare kan. Ikke sånn å forstå at jeg har tenkt å la dem ta over, men en liten her og der er godt for bier og andre som har lyst på nektar i starten av sesongen.

Takk for at du leser.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg