Fullstendig oppslukt – får ikke gjort noe annet….

Jeg kan lett bli helt oppslukt i ting og slite med å få gjort noe som helst annet bortsett fra akkurat den ene tingen. Noen ganger kan slikt hyperfokus være praktisk – jeg kan få gjort veldig mye, mens andre ganger er det noe av det mest upraktiske som finnes (å se på youtube og å spille dataspill er gode eksempler). Det betyr ikke alt det er noe galt med det jeg blir oppslukt av, men jeg klarer rett og slett ikke å stoppe meg selv fra å fortsette.

Nå om dagen er det å strikke på genseren jeg holder på med – den første genseren jeg noen gang strikker. Så det er kanskje ikke så rart om jeg syns det er gøy – jeg trodde det ville være supervanskelig og trodde vel egentlig ikke at jeg skulle klare det, men nå er jeg i innspurte – jeg strikker halskanten. Etter det er det bare å feste tråder og så er genseren ferdig! I dag burde jeg fortsatt å klippe hekken ute (jeg har ikke elektrisk hekkesaks så jeg må gjøre det manuelt og det er ikke fysisk mulig for meg å klippe hele på en gang – i alle fall ikke om jeg skal ha fungerende armer de neste dagene…), men jeg klarer ikke å rive meg løs fra strikkingen.

Så det er bare praktisk og upraktisk på en gang nå om dagen – jeg får ikke klippet hekken, men jeg nærmer meg ferdig med genseren!

2 kommentarer
      1. Takk! Det tar litt tid å feste tråder (min minst favoritt-jobb av håndarbeid…), men når jeg er helt ferdig vil jeg selvfølgelig vise den fram 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg