Jeg har ikke riktig strikkepinne??!

Hvor mange strømpepinner, rundpinner, andre strikkepinner og heklenåler jeg har totalt sett aner jeg ikke. Med tanke på hvor mye jeg elsker systemer er det også rart hvor rotete det er i alle de ulike pinnene. Ingen oversikt gjør at jeg må lete gjennom alt hver gang jeg skal ha tak i noe (tips til gode systemer mottas med takk!).

Nå har jeg dermed lett gjennom alle rundpinnene mine for å finne en på enten 40 eller 60 cm i størrelse 3. Grunnen er at 80 cm ble litt langt når jeg nå skal starte å strikke halsen på genseren jeg jobber med. Jeg har 3,5 og 2,5 i riktig lengde, så hvorfor har jeg ikke størrelse 3? Noen strikkepinner har jeg kjøpt, noen har jeg fått, så nå er tydeligvis tiden inne for å kjøpe enda en rundpinne… jaja, heldigvis regner jeg det som en investering – tross alt skal den bli brukt mange ganger…

Noe annet jeg vil investere i er et system for alle pinnene og nålene – det trengs!

4 kommentarer
    1. I alle….hvordan greide du å ta bilde av MIN strikkepinneskuff??? hehehe
      Helt utrolig bare….og opp i det hele arvet jeg en stooor eske etter mamma…som ser nesten likt ut…. men vettu hva?! samme hvor mye jeg prøver å ordne og få enslags system i det hele…nytter bare ikke! Og så hender det både titt og ofte at jeg bare mangler “den ene pinnen” som jeg må ut å kjøpe…jaja;-)
      Ha en riktig fin dag!

      1. En funksjonabelt system så en manglet pinner sjeldenere ville vært supert! Jeg tror det er mange av oss som hadde dette “skuffe-systemet”, så vi kan trøste oss med at vi ikke er alene om det 😂

    2. Ja,det kan være greit med en form for system i duppedittene,så som rundpinner og strømpepinner. 🙂 Til rundpinne samlingen min har jeg kjøpt meg en Smart Store boks fra Clas Ohlson. Mål 38x14x11. I denne passer disse plastposene som rundpinnene kommer i helt perfekt. Til strømpepinnene fant jeg noen plastbokser uten lokk på Ikea som jeg har de i. Det samme til heklekrokene. Bare et tips fra meg. 🙂

      1. Hm, plastbokser kan brukes til så mangt, så hvorfor jeg ikke har kommet på det før…vel… Så lenge en finner en passende størrelse er det jo genialt. En utfordring med rundpinnene mine er at ikke alle har plastposene sine lenger…men da kan jeg jo kjøpe passende poser. Takk for tipset! (nå må jeg bare finne ut hva jeg trenger så jeg kan bestemme meg for hva som blir best) 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg