For mye garn til pannebånd?

Et enkelt pannebånd bruker ikke mest garn. Et som strikkes og sys sammen så det blir dobbelt derimot, det bruker mer garn.

Jeg kom overraskende langt med resten jeg hadde av Baby Merino, og enda hadde jeg et ubrukt nøste igjen. Bestemte meg først for at det skulle bli et dobbelt pannebånd, men innså at jeg ville få mye rester.

Restegarn har jeg ikke noe imot, men målet er å lage ting som bruker opp garnet jeg har så det ikke blir rester igjen. Så når resten jeg hadde rakk så langt som den gjorde, måtte jeg tenke noe nye tanker.

Derfor har jeg ombestemt meg. Det blir ikke pannebånd, men jeg er usikker på om det vil være nok til en lue. En helt enkel lue ville det vært nok garn til. En lue med litt mønster ville det vært nok til. En dobbel lue derimot…vel, garnet rakk lenger enn jeg forventet så jeg har et håp om at det kan fungere.

Om jeg når målet vet jeg ikke, men om jeg ikke prøver finner jeg i alle fall ikke ut av det. Så nå blir det å starte på nytt. Litt hullmønster vil jeg ha med videre i prosjektet, men mye må endres. Så dette blir nok et prosjekt jeg ikke aner hvor vil ende…

Ønsk meg lykke til på en solfylt, men også veldig vindfylt søndag?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg