Finansieringsbevis: konklusjon! (del 3 av 3)

Mandag 15. april søkte jeg banken digitalt om finansieringsbevis. Det skulle vise seg at det var lurt å være “tidlig” ute, for det tok tid å få et svar. I dag fikk jeg den avgjørelsen.

Det føles som det har vært en liten føljetong for kontakten var ikke helt enkel. Først så ventet jeg på et svar i det hele tatt (del 1), så ventet jeg på telefon (noe jeg gjorde flere ganger) (del 2). Endelig har jeg fått en konklusjon på denne sagaen.

For min del er drømmen litt knust og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal ta tak i saken videre. Jeg hadde nemlig et finansieringsbevis som gikk ut fordi jeg ikke fant huset mitt. Det gikk ut i januar – altså for tre måneder siden. Den gang, som nå, var jeg arbeidsledig og deltidsstudent. Da var det ikke noe problem å få finansieringsbevis.

Nå som jeg tror jeg faktisk har funnet et hus som passer, får jeg ikke finansieringsbevis – fordi jeg er arbeidsledig og deltidsstudent. Så, min situasjon har ikke endret seg; bortsett fra at jeg nå ikke får finansieringsbevis fra banken. Føltes litt som et slag i trynet, men det er det ikke første gangen jeg får.

Har i mange måneder nå bodd på overtid hos foreldrene, og har tidsfrist på å flytte ut derfra – månedsskiftet mai/juni. Å skulle leie er det lenge siden jeg har gjort, og etter å ha sett på leiepriser har jeg en smule panikk…uansett hvordan jeg snur og vender på det, vil det være dyrere for meg å leie (og sannsynligheten for at jeg da vil gå i underskudd hver måned er nesten garantert… yikes!)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg