Finansieringsbevis er visst ikke så enkelt (del 2 av 3)

I dag kom telefonen fra saksbehandleren som er satt på saken med søknaden min om finansieringsbevis. Etter et par telefoner frem og tilbake, med løfte om så snart jeg hadde sendt inn et vedlegg (og gitt beskjed om det), så skulle jeg bli oppringt igjen.

Vel, jeg gav beskjed om at vedlegget var sendt inn – og siden har jeg ikke hørt noe… Kanskje jeg blir oppringt i morgen?

At bank er business er en selvfølge. Når de låner ut penger er det dermed helt naturlig at de ønsker å få de tilbake igjen i rimelig tid med “passende” rente. Enn så lenge har jeg vært flink (og noen ganger hatt flaks) til å alltid betale når jeg skal – og det har jeg ingen planer om å endre for jeg hadde blitt så utrolig stresset av det.

Utfordring jeg ikke tenkte på var at jeg for tiden ikke har jobb; siden jeg ikke vet hvor jeg skal bo vet jeg jo ikke hvor jeg trenger å få meg en jobb. Litt sånn Catch-22 dette her. Det er (tydeligvis) vanskelig å få et lite boliglån når jeg ikke har jobb, men jeg får meg jo ikke jobb om jeg ikke bor i nærheten… Noen som har gode forslag?

Ja, jeg vet jeg kan skaffe meg jobb her jeg er, men det ville føltes veldig uærlig i forhold til en eventuell arbeidsgiver – gi meg en jobb; jeg satser på at jeg kommer til å beholde den i et par måneder? Tross alt koster det å ansette folk (utlysning, finne aktuelle kandidater, intervjurunde(r), opplæring).

Så nå lurer jeg veldig på hva som skjer videre – vil jeg få finansieringsbevis? Hvor kommer jeg til å flytte? (jeg har vært heldig nok til å få lov til å ha midlertidig bosted hos foreldrene mine, men tidsfristen for når jeg må ut derfra er månedsskiftet mai/juni så jeg begynner å få litt dårlig tid…)

[del en av føljetongen om finansierinsbeviset]

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg