Februar – sparerate og nettoverdi

Jeg har vært litt dårlig den siste tiden til å sette opp budsjett og føre regnskapet mitt, men heldigvis er det mye som er godt innarbeidet nå.

Til sparekontoer og fond har jeg faste trekk, noe som gjør at jeg aldri egentlig tenker over det. Det er en sånn genial ting, pengene kommer inn på konto når jeg får lønn og går ut dit det skal uten at jeg trenger å gjøre noe for det. Automatisering er gull verdt når det gjelder økonomi!

Nettoverdien min blir stadig bedre og stod på kr -419.235,29 akkurat ved månedsskiftet. Jeg liker absolutt veien det går og dermed bare fortsetter jeg på samme måte der. Ingen grunn til å endre ting som fungerer bra.

Når det gjelder spareraten min så regner jeg med studielånet selv om en kanskje strengt tatt egentlig ikke skal det. Likevel gjør jeg det; jeg har lyst til å gjøre det slik og det er tross alt min økonomi. Total sparerate for februar ble utrolige 52,51%. Dette inkluderer selvfølgelig også nedbetaling av lån. Ren sparing i februar var 9,59% så jeg har litt å jobbe med der siden jeg ønsker at det skal være minst 10%. Uansett så er det fremgang på ren sparing.

Fikk du til å spare noe i februar?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg