Et av de store spørsmålene i livet

Reklame | Bodylabs

Har du noen gang tenk over hvorfor du gjør de tingene du gjør?

Hvorfor har du den jobben du har? Hvorfor bor du der du bor? Hvorfor er du venner med dine venner? Hvorfor kler du deg sånn du gjør? Hvorfor tenker du de tankene du tenker (og er de egentlig dine – som i dine egne meninger)?

Det er mye i livet som bare går sin gang og en ikke nødvendigvis tenker like mye over til enhver tid – det bare ble sånn – jeg vet ikke hvorfor jeg tok det valget – “alle andre gjør det på den måten”. Jeg sier ikke at vi er bevisstløse til enhver tid, men at vi ikke nødvendigvis alltid er like gjennomtenkte. Vi tenker ikke over at det vi gjør, de valg vi tar uten alltid å innse at det var det vi gjorde (tok valg), før vi allerede er langt forbi det og det har påvirket oss på en måte som gjør at livet vårt går i en bestemt retning.

Ofte er det enklere å se tilbake og innse at vi faktisk foretok valg, og så forstå hvorfor veien ble som den ble. Mange ville vel kalt det etterpåklokskap og jeg kan ikke si meg uenig. Etterpåklokskap er noe jeg har mye av, men jeg har innsett at jeg ønsker å ha et litt mer bevist forhold til hvorfor jeg gjør som jeg gjør og hvilke konsekvenser det kan ha.

Det er umulig å forutsi fremtiden, men det kan være en ide å tenke seg en fremtid en ønsker og så faktisk jobbe mot den. En fremtid jeg ønsker er et småbruk og det jobber jeg mot, men jeg vil også leve mer i øyeblikket og være mer bevisst mine valg og at jeg faktisk tar valg (ikke bare lar meg fange av strømmen).

Takk for at du leser.

(Som en del av det å jobbe mot småbruket, legger jeg ved noen reklamelinker. Om jeg klarer å tjene noen kroner på bloggen vil de gå til småbruket.)

Training Backpack//Just Nuts – Cashews//Protein Bar Mix Box//Just Nuts – Almonds

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg