En ny start på pinnene

Ullgarnet mitt slankes fremdeles – fra nøster til ferdige ting.

De korte, hvite pulsvarmerne jeg bare måtte feste trådene på tenkte jeg ikke var behov for å ta med på bildet i dag da de egentlig var ferdig telt med grammene sine i går.

Babyteppet går sin gang – og jeg merker at mye av slankefokuset (eller hyggestrikkingen om du vil) ligger der. I går ble det nemlig hele 9 cm lenger. På den biten brukte jeg opp det lille som var igjen av et nøstet (10g) og startet på et nytt ett (51g). Ny innveiing på nøste nummer fire var 32g på morgenen i dag.

Det blå garnet som har blitt påbegynte pulsvarmere har jeg nøstet opp så jeg kan bruke fra begge ender av garnet. Grunnen til det er at jeg vil lage paret så like som mulig og bruke opp hele nøstet. Å kutte tråden fordi jeg tror jeg er på midten og det etterpå viser seg å være feil ville vært kjedelig. Jeg kom ikke så veldig langt, men det er fordi jeg startet hele tre ganger. Jeg var nemlig litt usikker på hvor mange masker jeg hadde behov for og startet stort med 56 masker, rakk det opp, prøvde igjen med 48 masker, rakk opp det også og nå har jeg bestemt meg for 44 masker. Det er ikke alltid like enkelt når det ikke er noe mønster som dikterer hva jeg skal gjøre. Perlestrikk blir det i alle fall fordi jeg syns det passer godt til både fargen og garnet.

Så til totalen som jeg strikket i går: 10 + (51-32) + (44-40) = 33g. Altså ble 33 gram garn slanket bort i går og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Hvor mye det blir for dagen i dag kommer det en oppdatering på i morgen.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg