Nesten ferdig, halvferdig og starten på noe nytt?

Slankeprosjektet for ullgarn fortsetter med daglige oppdateringer. (gårsdagens oppdatering)

Jeg ble nesten ferdig med de korte pulsvarmerne i går – måtte feste trådene på morgenen i dag. Så de to grammene er ferdig brukt.

På babyteppet kom jeg langt i går – hele 11 cm strikket jeg. Der startet jeg med 44 g og på morgenen i dag var det bare 10 g igjen, så der har jeg veid inn et nytt nøste (nummer fire på babyteppet) – og det nøstet veier 51 g til å starte med.

Siden jeg liker å ha litt variasjon på det jeg gjør – også fordi babytepper blir “tunge” å strikke på når de blir større – veide jeg inn et nytt garn i tillegg. Om jeg får startet på det blå garnet i dag – vel, tiden vil vise. Startvekten er uansett 44 g og målet er (som vanlig?) et par med pulsvarmere. Mulig jeg kommer til å strikke det garnet fra begge sider for å være sikker på at det blir likest mulig. Hvilket mønster jeg skal velge har jeg foreløpig ikke bestemt meg for, men jeg vet om to det ikke blir. Noe av grunnen til at jeg valgte det blå garnet denne gangen er fordi jeg har startet to ganger på det allerede, men ikke blitt enig med meg selv om hvilket mønster jeg ville velge. At jeg fikk solgt det forrige paret med pulsvarmere jeg strikket av dette garnet er også en grunn til å strikke et par til. Har jeg solgt ett par, kan jeg sikkert få solgt ett til – ikke sant?

Så totalen for det jeg strikket opp i går var: 2 + (44-10) = 36 g

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg