En god og dårlig morgen

Å våkne tidlig om morgenen, ganske så uthvilt og opplagt, er en type god morgen jeg liker. Mens verden fremdeles virker til å sove fordi det er så stille (jeg lever også i et ganske så stille nabolag…), sitter jeg og ser på været, drikker te og generelt nyter morgenstunden (gjerne inkludert litt håndarbeid).

Trikset for å våkne tidlig på denne måten er å legge seg tidlig nok. Slippe vekkeklokke fordi det er helg. Passe temperatur på soverommet. Vite at dagen i dag er min og jeg har ingenting jeg må stresse med.

Den dårlige biten av dagens morgen er at jeg nok en gang har fått noen innsektsbitt eller stikk på beina og de klør noe helt infernalskt. Kløingen begynte i går, så den varer nok i hele dag. Jeg håper den værste kløingen har gitt seg i morgen, for jeg blir sprø av det… Har du tips om hva som kan lindre kløingen ville jeg satt stor pris på det!!

Ellers i dag satser jeg på godt vær for oss alle, men det er nok ikke mulig da det er relativt hva som kan regnes som godt vær alt etter hva vi ønsker. Jeg mener, noen vil ha varmt og sol, noen setter pris på litt overskyet og noen vil har mer regn til marken… Med tanke på hvor fuktig det er i det ene blomsterbedet mitt denne morgenen gjetter jeg på at det må ha regnet litt i natt – mengden med skyer og lysegrått gir også det inntrykket. Kanskje det snart blir mindre skogbrannfare og avlingenen til bøndene får litt fart på seg?

Uansett, så håper jeg du får en fin søndag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg