Daglig innveiing for slankekuren?

Jeg har satt garnet mitt på slankekur, men det er jeg som må gjøre all jobben (naturlig nok).

Så i går hadde jeg en skikkelig slankedag. Riktignok gikk det ikke med flest gram, men når garnet er middels tynt tar det lang tid. Det er mange meter i hvert gram vil jeg tro?

Det ble ikke startet på små pulsvarmere, men enn så lenge er det ikke tungt å holde babyteppet så det er greit. Når jeg var på slutten av to babytepper samtidig fikk jeg nemlig et litt ømt håndledd, så jeg vil ikke risikere noe lignende igjen.

At jeg på de 27 grammene jeg slanket av det lyng-fargede garnet fikk hele 9 cm syns jeg er smått utrolig, men nå er som sagt ikke garnet det tykkeste. Selv om garnet etterspør strikkepinner i størrelse 3mm, stod det pinnestørrelse 4 i mønsteret, så da bruker jeg det (mønsteret er laget til garnet jeg bruker).

Jeg skal flytte maskemarkøren før jeg starter dagens strikking, så jeg enkelt kan måle hvor langt jeg får strikket i dag. Det er den eneste maskemarkøren jeg har (bruker sikkerhetsnåler om jeg strikker rundt for å vite hvor omgangen starter) – og jeg har så heldig at jeg fikk den fra en Bunny 🙂

Fremdeles har jeg 11 gram av 02-Natur, men bare 7 gram igjen av 34-Lyng. Ingen fare foreløpig – jeg har tre nøster til av Lyng så det skal bli nok til hele babyteppet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg