Dagens gåtur i bilder

Målet med dagens gåtur var å gå et sted jeg ikke vanligvis går, og ta bilder av naturen fordi jeg vet den er nydelig. Det var glatt en del steder så det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men det var helt greit. Det var sol som varmet, og rett og slett helt nydelig ute.

De er i ferd med å bygge nye hus ikke så langt fra der jeg bor, men jeg kan ærlig innrømme at denne typen firkantede klosser ikke er stilen jeg ville hatt. Heldigvis er folk forskjellige, og det er mange som ønsker seg denne typen hus.

Noen ganger syns jeg nesten det blir litt komisk når nye og gamle typer hus står rett ved siden av hverandre. Begge passer inn, men ser også malplassert ut samtidig. Eller er det bare jeg som syns det?

De firkantede klossene ser litt for mye industribygg ut for min del.

Jeg ville nok heller gått for det mer tradisjonelle.

Hestene var ikke langt unna, men jeg hørte det var strøm i gjerdet så ikke snakk om at jeg prøvde å lokke dem nærmere for å klappe dem. Alle var “påkledd”, så regner med at de ikke frøys, men koste seg i solskinnet.

Jeg vet at det er mulig å bruke paller på mange måter, men denne måten hadde ikke slått meg før. Så enkelt, men likevel så pent og praktisk. Tenk så fint en sånn ville vært om våren med en eviggrønn liten busk i midten og så fullt av blomster rundt med masse farger.

Visste ikke at det var gårdsbutikk så nærme der jeg bor; det er som sagt lenge siden jeg har vært bortover den veien.

Den søteste lille bygningen, men noen sitteplasser ute. En eller annen gang vil jeg gå forbi når de har åpent (som jeg ikke aner når er) så jeg kan gå innom. Rett og slett idyllisk!

Jeg har hatt kameraet mitt i noen år, men har endelig begynt å prøve å lære meg noen av innstillingene. Så bildet over er tatt uten å gjøre noe, mens det som er tatt under er gjort litt lysere. Må si at det under er det som er mer tro til det jeg faktisk så. Så nå lurer jeg på om kameraet generelt gjør bildene mørkere enn det som egentlig er?

Strømledningene ser ut til å være kuttet. Det ser ut som det er fikset litt på veggen og at taket er ganske nytt så det ble en ganske stor kontrast til pipa. Den typen hus som ser forlatte ut har alltid fascinert meg.

Det er nok mange barn som er glad for snøen, men jeg tror ikke jeg ville anbefalt å bruk det husketstativet og sklia helt enda. Med mindre de har svømmeknappen for vinteren…

Målet var å komme meg ut på Storøya, men selv om jeg kom meg over sundet var bakken i starten så glatt at jeg droppet det. Likevel ble det en herlig tur på over en time i solskinn og god temperatur.

Kan absolutt anbefale å gå en tur – gjerne i dagslyset, men bare det å komme seg ut i frisk luft er aldri å forakte.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg