Blir det blomster til jul?

Selv om planten ildtopp vanligvis er en blomsterplante, pleier den å omvende seg selv til å bli en grønn plante hos meg. Når jeg fikk morplanten til nåværende ildtopp var det blomster på den. Den har dessverre ikke overlevd, men jeg tok en liten gren av den og satte i jord i håp om at den skulle overleve – noe den gjorde.

Den har vokst seg større med flere grener og har holdt seg godt som grønn plante.

For et par uker siden hadde jeg noen damer hos meg på lesesirkel (skrev om det her og her) og da så hun ene at ildtoppen min hadde fått knopper. Jeg har ikke gjort noe annet enn vanlig; husket å vanne innimellom og noen ganger har den tørket ut litt.

Hvor lang tid det vil ta før den faktisk blomstrer vet jeg ikke, men det er alltid hyggelig når plantene mine overrasker meg med noe pent som viser at de trives her de bor.

Har du mest blomster eller grønne planter?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg