Biblioteket og nytt på ønskelisten

Biblioteker er en fantastisk oppfinnelse som jeg har nytt godt av på ulike måter hele livet – og det har jeg tenkt til å fortsette med.

De siste bøkene jeg har lest ut er disse tre:

I’m glad my mom died” er en selvbiografisk bok fra en Hollywood barnestjerne – og etter å ha lest boken er tittelen veldig forståelig. Skrivestilen er nøktern, noe som virker til å gjøre en del av historiene enda mer virkningsfulle. Enkelte ting ble jeg sittende å måpe over fordi de var så hinsides normalitet at det var nesten så jeg ikke trodde på det.

Beskjæring i hagen” var en tørr bok å lese. Vanligvis ikke en type bok en leser fra perm til perm, men jeg har en stor endring i livet på gang snart så her er det bare å prøve å dytte inn mest mulig kunnskap. Sikkert en god bok som er praktisk å ha til å bla opp i om en har noen små spørsmål, men heller ikke omfattende så ikke forvent at den går mye i dybden for å si det sånn.

Boken som nå har fått plass på ønskelisten min er den siste av de tre bøkene “Nevenyttig – alt du trenger for å klare deg selv“. Riktignok var nok ikke alt like relevant for min del, men her var det mye nyttig kunnskap. Mye av det er basiskunnskap som nok burde videreutvikles, men som en liten start for det meste vil jeg påstå at dette var et meget godt sted å starte.

Dette er jo noe av fordelen med å kunne låne bøker på biblioteket. Bøker er ikke billig å kjøpe, så om en kan “prøvesmake” bøkene ved å låne de fra biblioteket først, før en bestemmer seg for hvilke bøker som er verdt å ha – ja, det er absolutt en fordel etter min mening.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg