Allerede et stykke på neste prosjekt…

Etter at jeg ble ferdig å strikke på min første genser, men før jeg festet alle trådene, startet jeg på min neste genser fordi det var så gøy. Tross alt har jeg utsatt å strikke genser i mange, mange år fordi jeg ikke trodde jeg ville få det til, så nå som jeg endelig har gjort det en gang…vel, det vil bli mange gensere fremover tror jeg. Uansett, jeg er allerede kommet et godt stykke – overraskende langt faktisk. Kanskje ikke så rart egentlig – jeg har vært helt oppslukt – det er tross alt mulig siden jeg har sommerferie.

Denne gangen tar jeg tiden på meg selv – ikke for å gjøre det raskest mulig, men bare for å se hvor lang tid det faktisk tar å strikke en genser. Garnet er Vesleull 100% merinoull. Så langt har jeg brukt 6,5 timer å legge opp og strikke vrangborden og totalt 19 timer og 50 minutter på bolen. Bolen (for- og bakstykket) er ikke ferdig enda, den må bli litt lenger. Faktisk har jeg tenkt å strikke den lenger enn det som står i oppskriften fordi jeg liker genseren som er noe lenger enn den første jeg strikket. Dette er bare den andre genseren jeg strikker, så jeg vil holde meg til mønsteret, men å bare strikke bolen litt lenger gjør ikke noe i forhold til mønsteret (bare i forhold til hvor mye garn som brukes). Så den er den eneste endringen jeg tør å gjøre.

Når jeg etterhvert har strikket flere gensere blir det nok flere små endringer kjenner jeg meg selv rett – bare for å få det akkurat sånn jeg ønsker. For øyeblikket er det nøste nummer fire som er i sving og jeg er noe usikker på hvor mange nøster jeg vil bruke totalt sett. Fruen i strikkebutikken sa syv nøster, men siden jeg vet jeg strikker stramt og jeg vil strikke bolen lenger er jeg spent på hvor mange nøster jeg vil ha brukt til slutt (jeg kjøpte litt ekstra så jeg har totalt ti nøster å ta av – mon tro hvor mange som blir igjen til slutt?).

2 kommentarer
    1. Wow, skal si du har fått fart på strikkepinnene dine. 🙂 Så gøy å lese at du koser deg med strikkinga. Ja, det er skikkelig gøy å strikke. Jeg strikker hver eneste dag….blir aldri lei! :)) Å den første genseren din ble jo kjempeflott, nydelig farge på den.<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg