Sommerfølelsen

Noen ting gir sommerfølelsen til de fleste: sol, varme og solkrem. Det siste pleide jeg ofte å glemme, men heldigvis har jeg blitt bedre, noe som gjør at jeg blir mindre solbrent nå. Jeg har veldig lys hud og blir fort solbrent – noe som aldri er behagelig. Vet ikke hvor mange ganger jeg har hørt folk si at om en blir solbrent så er det jo kjedelig, men en blir jo brun etterpå. For meg stemmer ikke det. Jeg går alltid tilbake igjen til hvit.

Når jeg var yngre følte jeg faktisk veldig på dette; alle rundt meg fikk ofte en gyllenbrun farge om sommeren. Jeg ble derimot bare litt mindre hvit. Det høres nok litt snålt ut og er ikke enklest å forklare. Jeg er alltid hvit når jeg sammenligner meg med andre. Heldigvis går jeg alltid med klokke på armen, så på slutten av sommeren når folk bemerker hvor hvit jeg er kan jeg bare flytte litt på klokka på armen og vise at jeg faktisk har farge (selv om det ikke virker sånn). Fordelen med at årene går er at jeg nå ikke bryr meg noe særlig om hvor hvit jeg er, det er bare sånn jeg er. Jeg pleier nå å minne meg selv på at det er bedre å være hvit enn å bli solbrent (det er vondt og frarådes!).

Musikk er noe jeg nesten alltid hører på, og det er spesielt to norske band jeg kun kan høre på om sommer’n. Postgirobygget og deLillos. I går var første gang i sommer jeg hørte på dem og sommerfølelsen kom umiddelbart. Aller best er de kombinert med gode venner, grilling, sommervarme, sol og en kald øl – det er den ultimate sommerfølelsen for min del.

I dag har det regnet i nesten hele dag, avbrutt av litt styrtregn innimellom. Likevel har jeg sommerfølelsen fordi jeg hører på Postgirobygget og deLillos, nesten litt magi at de kan gi meg sommerfølelsen uansett.

Hva gir deg den ultimate sommerfølelsen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg