Ytringsfrihet eller sensur?

Syns du vi burde ha mer ytringsfrihet eller sensur?

Jeg vil alltid holde på ytringsfriheten fremfor sensuren. Ytringsfriheten gjør at vi kan diskutere saker vi ikke liker, mens om sensuren kommer til fullt uttrykk… Den enkleste måten å bli kvitt troll på er å la de stå i sola mens vi prater for da sprekker de. Jeg vil aldri være enig med alle om alt, men jeg vil kjempe for at folk skal kunne si det de ønsker – og så heller ta kampen når jeg vet hva slags person jeg har å gjøre med. Ved å hindre noen fra å si noe bare fordi jeg ikke er enig – gjør at jeg samtidig gir dem rett til å kneble meg om de ikke er enige – og jeg har ikke lyst til å bli kneblet!

2 kommentarer
    1. Jeg er for å gi alle internettbaserte plattformer for ytring fullt redaktøransvar (samme som fjernsynskanaler og aviser) for alle ytringer som blir fremmet ved hjelp av disse tjenestene, inkludert straffeansvar for løgn og feilinformasjon.

      1. Alle er ansvarlige for egne ytringer tenker jeg. Usikker på om jeg forstår deg rett: om en plattform har redaktøransvar – betyr det at de kan slette/sensurere alt de ikke liker? Hvordan kan det i så fall være ytringsfrihet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg