Vi kan ikke spise penger

Verden er fremdeles ikke hengt riktig på hengslene igjen og nå nevnes det flere steder at mat blir dyrere og at en del ting er noe vanskeligere å få tak i. Det stemmer nok det (uten at jeg har undersøkt noe selv). Flere steder har jeg lest at det ikke vil bli et problem i Norge fordi vi er et rikt land – vi kan betale selv om prisen går opp. Det er godt mulig at det også stemmer. Likevel er det en ting jeg blir sittende og fundere over. Selv om Norge er et rikt land og vi kan betale for mat fra andre land selv om det blir dyrere – om andre land beslutter å ikke selge ting fordi de er nødt til å ha det selv…med andre ord at ingen selger – hva hjelper da pengene vi har? Om ingen selger noe er det jo heller ikke noe å kjøpe?

Nå tviler jeg på at vi vil komme i en så prekær situasjon, men jeg syns likevel det kan være lurt å ha vært innom den tanken? Eller kanskje bare det er jeg som liker å planlegge og være forberedt (og alltid være sikker på at jeg har nok å spise). Uansett, om en person er rik eller fattig – vi spiser jo ikke selve pengene, men maten noen har produsert…

6 kommentarer
    1. Jeg tror nok at vi kommer til å merke at handleposen blir lettere selv om man bruker samme beløpet til helgehandelen. Vi har jo kunnet reise til Sverige og handle billig mat der i mange år, men jeg erfarte at det ikke er helt sånn lenger. For mange kommer det gå bra å klare seg, men for de som allerede sliter med å få pengene til å strekke til nå kan det bli tøft.

      1. Ja, vet det er mange som handler i Sverige når de har muligheten til det. Vet ikke hva en kan gjøre, men jeg håper alle vil ha råd til å spise seg mette også fremover!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg