Tok meg fri i går

Fra 2. januar og til 11. januar jobbet jeg hardt hver dag. Studier, jobbsøk og husleting – det tar på selv om mesteparten er å sitte på rumpa og stirre på en skjerm… Bare noen timer hver kveld tok jeg meg fri til å se på noe artig og hekle (med andre ord: jeg fortsatte å sitte på rumpa og stirre på en skjerm – og på hekletøyet).

Men i går – da tok jeg meg skikkelig fri. Hele dagen ble brukt til å hekle. Eller, jeg så to forelesninger og tok en quiz ( fikk 18 av 19 poeng!) – så ikke helt helt fri, men nesten.

Poenget var vel at hjernen trang en pause.

Det gjorde at jeg fikk heklet enda mer enn vanlig, så jeg tror det ble ny rekord for gårsdagen. Hele 11 striper ble det!

På bildet ble det litt vanskelig å se maskemarkøren hvor jeg startet, men med en pekende saks og en ring ble det lett å se hvor jeg startet i går morges.

Så jeg startet i dag med å klippe av tråden for jeg var ferdig med den mørke fargen – i dag blir det lys farge (igjen). Tenk – jeg har allede blitt ferdig med 9 farger. Enn så lenge er det bare å jobbe på, men spørsmålet blir om jeg skal stoppe etter 13 eller 17 farger. Flere enn 17 er ikke mulig da jeg ikke har mer garn, men 13 er faktisk en mulighet.

Jeg tror nok at jeg må stoppe opp, måle og tenke meg om når jeg blir ferdig med nummer 13. Vil det da være stort nok? Jeg vil jo at fasongen skal være passende – at det ikke blir veldige forskjeller på bredden og lengden.

Uansett, nå er det lørdag, men siden jeg tok meg fri i hele går, blir det nok litt jobbing i dag. Skrive et par jobbsøknader, lese tilstandsrapporter til hus som (forhåpentligvis) er interessante – og garantert hekle litt mer i kveld. Om det blir studier i dag er jeg litt mer usikker på så det vil tiden vise.

Ha en flott lørdag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg