Taklys på kjøkkenet

Jeg er glad jeg gjorde litt hagearbeid ute i går kveld, for i dag er jeg ikke sikker på om det skjer noe ute. Det er så grått og vått at jeg til og med har slått på taklyset på kjøkkenet.

Frem til nå har det vært lyst nok om morgene til at jeg ikke har tenkt å tenke på å slå på taklyset på kjøkkenet mens jeg har spist frokost. Ja, jeg spiser senere frokost i dag, men jeg har vært oppe siden omtrent halv syv.

Så vidt jeg kan se på værmeldinger skal det grå vare en god stund i dag, så da blir det innedag i dag. Kanskje jeg endelig får suset meg til å koke syltetøy av villbringebærene jeg plukket på søndag… Pakket ut litt mer på kontoret, vasket litt, lett etter møbler… mer enn nok å ta meg til selv om jeg ikke vil gjøre hagearbeid i regnværet.

At været er grått ute, er egentlig bare en påminnelse om at jeg også har ting å gjøre inne. Finne lamper for eksempel – for de færreste rom i andre etasje har taklamper… Det er tydeligvis ganske vanlig nå? At rom ikke har taklys for det så jeg i haugevis når jeg var rundt på visninger for å finne hus å kjøpe. Taklys ser nesten litt ut til å være mangelvare? Eller er det bare jeg som sitter fast i “gamle dager” hvor taklys var vanlig? Uansett, grått vær er perfekt te, pledd og sofavær (men jeg skal som sagt prøve å få gjort noe fornuftig i løpet av dagen også 😉)

2 kommentarer
    1. Taklys må skrus på midt på dagen når det regner og er grått, ja. Slik er det her i dag. Jeg har hengende taklampe over spisebordet, fast taklampe på 2 soverom og i entré. Ellers er det «moderne» downlights på kjøkkenet og på stua🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg