Strikker jeg i feil størrelse?

For tiden strikker jeg på min første genser. Jeg startet med armene, så de er jeg ferdig med. Eller, jeg er ferdig så langt jeg skal være før alt skal settes sammen. Jeg har ikke prøvd armene – de henger jo ikke sammen med noe foreløpig. Allerede har jeg kommet et godt stykke på for- og bakstykket – det strikkes på rundpinne. Først en vrangbord og nå er det bare rettmasker rundt og rundt og rundt og …. Jeg var usikker på om jeg ville gå lei siden jeg bare strikker med en farge, kun rettmasker og ingen form for variasjon, men jeg koser meg glugg i hjel.

Utfordringen nå er om jeg faktisk strikker riktig størrelse. Jeg begynner å tvile. Faktum er at jeg ofte strikker litt stramt, så selv om jeg har gått opp en pinnestørrelse er en annen del av utfordringet at garnet jeg bruker er veldig tynt… Siden jeg ikke har gjort dette før regnet jeg med det ville være noen utfordringer, så jeg har innsett at jeg kanskje strikker min første genser som ikke vil passe til meg. Ups?

Vel, om den ikke skulle passe til meg håper jeg at den kan passe til noen andre. Heldigvis lærer jeg mye på veien, så når jeg strikker neste genser (med tykkere garn muligens) blir den enda bedre enn den jeg holder på med nå. Dessuten er det kanskje helt greit at den muligens ikke vil passe. For selv om garnet er supermykt, har en nydelig farge og er en miks med 55% ull og 45% bomull – tåler jeg ikke ull best… Noe som gjør at jeg ikke er sikker på om det hadde vært en genser for meg når den blir ferdig uansett…

Akkurat nå spiller det ingen rolle fordi jeg koser meg så mye bare med å strikke min første genser at uansett hva som blir resultatet – så kommer jeg til å være fornøyd!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg