Starten på en solfylt søndag

Det er søndag, det er sol og det er vår. Fuglene kvitrer og ser ut til å nyte livet.

Som vanlig strikket jeg en god del i går, så her kommer dagens oppdatering. Det er en enkel måte å sjekke om det faktisk er fremgang – følge med.

Min digitale vekt jeg fikk som julegave er nå i bruk hver eneste morgen. Snakk om nyttig julegave 🙂

Babyteppet nærmer seg, men har enda litt igjen på lengden (mål kommer når det er ferdig). I går ble det 6 cm lenger og jeg har 28 gram igjen av femte og siste nøste. Godt det nærmer seg slutten siden jeg ikke har mer av det garnet.

Pulsvarmerne strikkes en fra hver ende av garnet og de er nå nesten like lange. Det er fremdeles 18 gram igjen av nøstet – noe som er bra for jeg vil at de skal være lenger enn bare 10 cm.

Totalen for gårsdagens strikking blir dermed: (51-28) + (30-18) = 35 gram. Det er det meste jeg har strikket på flere dager.

Hvordan det blir med strikkingen i dag vet jeg jo foreløpig ikke, men det er lettere å ha fremgang når en følger med. Håpet er at det vil bli varmt nok i solveggen til å kanskje sitte noen minutter ute og strikket – godt inntullet i teppe og varme klær – det er tross alt fremdeles litt snø igjen her (men ikke mye).

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg