Spar penger på bensin

Det føles som om bensinprisene her i landet bare går en vei: oppover. Det meste av økonomien gjør det totalt sett, så sånn sett er det ikke så ille. Bensinprisene virker bare til å ha tatt av litt og går oppover raskere enn det føles som det meste andre gjør.

Jeg bruker Mastercard fra DNB og der har jeg i 2019 oppdaget at jeg kan få bonus (eller, avslag i prisen som jeg kaller det). Det er selvfølgelig utrolig viktig å huske på å betale fakturaen når den kommer for hvis ikke så blir det renter…

Kredittkort kan være en god ting, men bare om du bruker det smart og alltid betaler før rentene begynner å påløpe. Dette kan ikke sies for ofte og det er viktig å tenke om kredittkort virkelig er noe for deg.

Min bruk av kredittkort er veldig begrenset, men jeg bruker det når jeg fyller bensin. Grunnet til det er som sagt bonusen jeg får på bensinstasjoner. Mastercardet jeg har fra DNB gir meg 3% bonus og det har gjort at jeg i løpet av 2019 har spart penger på bensin.

Jeg prøver å begrense bilbruken, både for miljøet, men også for lommeboka sin skyld. Alle monner drar er det noe som heter og jeg har stor tro på det uttrykket. Så jeg er fornøyd med sparingen på bensin for der er matematikken enkel. Hadde jeg spart mer (i alle fall med helt like forutsetninger), så hadde jeg også brukt mer.

Hva slags bil har du og prøver du å være gjennomtenkt med bilbruken din?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg