Skal det være en kaffeserviett?

Servietter er noe som brukes en del i middagsselskaper – og påfølgende servering av kaffe og kaker (og te om jeg er i nærheten fordi jeg er ikke fan av kaffe…). Stort sett er de i papir og det er praktisk siden det bare kan kastes i søpla uten å tenke mer over det. Jeg har i alle fall sjeldent tenkt mer over det (bortsett fra når jeg var liten – da samlet jeg på servietter…).

Etterhvert som jeg har tenkt mange tanker – spesielt i forhold til naturen og hvordan vi tar var på den (eller ikke…jeg mener plast, olje, vindturbiner, bruk-og-kast-tankegangen – jeg kan fortsette lenge…) – kom jeg over en bok om heklede servietter. Hvorfor tanken ikke hadde slått meg før – at heklede (eller strikkede) servietter kunne være en god ide vet jeg ikke, men her var i alle fall ideen. Nå er det ikke så ofte jeg bruker servietter, men de er greie å ha om en får besøk og vil servere litt. Så hvorfor ikke hekle servietter som dermed kan brukes igjen og igjen og igjen og … Hvilket mønster jeg skulle velge var derimot ikke helt enkelt, så nå hekler jeg flere av de for å finne ut av hvilke jeg liker best. Denne i det hvite garnet er definitivt en mulighet – en liten kaffeserviett på ca 21 x 21 cm. En middagsserviett ville selvfølgelige vært større, og jeg vil nok teste ut noen ulike mønster der også.

2 kommentarer
      1. Ikke sant? En fordel er jo at en kan velge farge, mønster og størrelse som passer til bruken en ønsker – og så bare vaske de så de er klare til neste gang gjestene kommer 🙂 (Jeg vurderer å hekle noen røde med stjerne til jul 🎄)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg