Renta øker neste måned

Om rentene øker totalt sett neste måned vet jeg lite om, men i mars går rentene oppover på studielånet mitt i alle fall. De vil endre seg fra 1,391% til omtrent 1,4% så endringen er ikke akkurat den største. Likevel er jeg glad for at jeg stadig har betalt litt ekstra inn på lånet.

I januar var terminbeløpet mitt på kr 1.041 mens i februar var det på “bare” kr 1.037. Det til tross for at renta er på vei oppover. Nå skal det sies at jeg har rundet summen jeg betaler opp, så i begge månedene i år har jeg betalt kr 1.500. Hva jeg gjør i mars vet jeg foreløpig ikke – vi er tross alt bare rett over midten av februar.

Tall og økonomi er noe som fascinerer meg og som jeg tror vi alle har nytte av å kunne litt om. Kan jeg nok? Nei, men jeg kan noe og kan alltids lære mer. Dessuten er det viktig å være ærlig om at en ikke kan alt.

Takk for at du leser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg