Rasere natur for å redde klimaet?

Natur og klima er noe som opptar meg, uten at jeg kan påstå at jeg har mye og god kunnskap om det. Likevel gjør jeg meg opp meninger fordi det er to sider av samme sak og begge delene har en påvirkning på oss alle.

For meg er naturen det som er rundt meg; hagen min, sjøen, fugler og insekter, steder jeg liker å gå tur. Klima er været – sol, regn, snø, lyn og torden, vind. Lenge har jeg sagt at det føles feil å skulle rasere naturen for å redde klimaet – de henger tross alt sammen – raserer du den ene delen blir ikke den andre delen noe bedre – heller værre. Så hvorfor virker det til at så mange er opptatt av å redde klimaet, men glemmer å tenke på at naturen faktisk er en del av det hele?

Leste nettopp en artikkel i Stavanger Aftenblad som etter min mening (og ifølge kommentarfeltet, mange andre sine meninger) hadde gode poenger. Link her.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg