Raketter på nyttårsaften – ja/nei/offentlig/fritt frem?

Dagens spørsmål – hver dag et nytt spørsmål.  Noen morsomme, noen alvorlig, noen enkle, noen som kanskje får deg til å tenke.

Dagens spørsmål er:

Raketter på nyttårsaften? Liker du de? Misliker du raketter? Syns du det er noe som burde organiseres fra det offentlige i trygge former eller syns du det er gøy nå mange skyter opp raketter fra ulike steder?

Selv både liker jeg og misliker raketter. Jeg tror ikke de er så bra for miljøet og de bråker mye, men de er også fargerike og pene å se på. Dessuten, det er den ene gangen i året – på nyttårsaften og jeg tror at det er viktig at noen dager skiller ser mer ut enn andre. Så jeg stemmer for raketter. Jeg stemmer også for at det burde forgå i trygge rammer så eventuelle skader blir minimale (helst ikke-eksisterende), så min tanke er at det offentlig burde ha kontrollen. Det har også litt å gjøre med dyr (selv om jeg ikke har noen) – jeg tviler på at de nødvendigvis forstår at det er nyttårsaften og at de heller blir mer skremt. Så om det reduseres til å være færre steder og mer styrt på tid (ikke hele kvelden og noen dager både før og etter), så hadde sikkert dyrene også blitt mer fornøyd.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg