Prosjekt småbruk: planen

Reklame | Outnorth

For å gjennomføre store mål kan det ofte lønne seg å ha en plan. Det kan også være lurt å minne seg selv på at en plan ofte er gjenstand for endringer etterhvert som den skrider frem…

Mitt store mål begynte som en stor drøm: småbruk. Et sted hvor jeg kan gro grønnsaker, blomster og ha dyr. Et sted med naturen like utenfor stuedøren hvor jeg ikke må dra avgårde for å kunne gå en fredelig tur og kanskje en gang i blant se noen dyr i deres rette element. Et sted jeg som introvert kan lade og slappe av, men også et sted hvor jeg kan invitere venner og familie til å samles og kose seg.

Selv om et småbruk er den store drømmen, vet jeg at selv store mål gjennomføres ved å ta mindre steg av gangen. Kan jeg gå rett fra rekkehus til småbruk? Mest sannsynlig ikke fordi det er en viss prisforskjell for å si det sånn.

Derfor har jeg et annet større mål før jeg kommer til det STORE målet med småbruk. Jeg har innsett at jeg nok må ha en enebolig, et “øvelselshus”, før jeg kommer meg til småbruket. Fordi jeg bor i rekkehus har jeg ikke samme ansvaret for det utvendige som jeg vil ha når jeg eier en enebolig. Dessuten, jeg har heller ikke den hagemuligheten jeg ønsker å ha for øyeblikket. Det er mye jeg trenger å lære, som rekkehuset mitt ikke nødvendigvis kan gi meg nok læring i.

Til selve planen (frem til jeg får en ny god ide):

  1. Finansieringsbevis og nok penger til å kjøpe en enebolig med litt tomt så jeg i det minste kan ha en stor grønnsakshage – og kanskje noen høner.
  2. Betale ned ekstra på boliglånet, i tillegg til å spare penger til småbruk.
  3. Kjøpe småbruk.

Ganske enkel plan er det ikke?

Selvfølgelig er det mange flere mindre steg mellom de store stegene, men det er de tre største stegene jeg vet om.

Alle de store stegene baserer seg på økonomi, og selv om jeg klarer meg greit med nåværende økonomi, vil det nok totalt sett være behov for mer inntekter. Hvordan jeg skal løse den biten er et steg jeg ikke helt har kontroll på enda, men jeg jobber med saken. Så nederst i denne bloggposten legger jeg ved noen reklamelinker. En krone her og en krone der – alt hjelper. Takk for at du leser!

Har du noen STORE mål eller drømmer du jobber med?

Tursko//Dame skijakke//Hverdagshansker//Langermet jakke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg