Perfekt innehobby om vinteren

Det finnes mange ulike hobbyer – og jeg har sikkert ikke en anelse om de fleste av dem. En av de jeg vet litt om er puslespill – det er noe jeg har gjort siden jeg var liten. Store, små, runde, firkantede, vanskelige og enkle – valgmulighetene er mange og jeg har bare testet ikke engang en liten brøkdel av dem. Det nyeste jeg har fikk jeg som julegave – og det har jeg jobbet med i rykk og napp siden da.

At det tar lang tid er kanskje å forvente når det har hele 2.000 brikker og jeg bare jobber på det innimellom. Likevel er det er perfekt hobby inne om vinteren – nesten i alle fall. Grunnen til at jeg sier nesten har med lys å gjøre. Noen puslespill har mer skinn i brikkene enn andre og med mitt taklys passer ikke det alltid like godt. Dagslys derimot er perfekt – så kanskje jeg burde si at puslespill er perfekt innehobby på dagtid om vinteren?

Heldigvis for meg har jeg en jobb som gir meg fri hver helg – og da er tiden jeg jobber med det. Så jeg koste meg med puslespill i går og jeg gjør det i dag også. Bare litt av gangen – for sittestillingen er ikke alltid like ideell… Dermed ser jeg på det som pauseunderholdning mellom mange andre ting jeg gjør i løpet av dagen 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg