Nye votter på vei

Har hatt en liten strikkepauser fordi jeg ble helt opphengt i et puslespill jeg holder på med. Likevel er strikketøyet aldri langt unna. I dag skinner solen mens snøen daler sakte ned, så jeg tenkte jeg skulle fortsette på vottene.

Boken jeg bruker heter enkelt nok “Den store votteboka” og mønsteret på disse vottene heter Tallulahs hjerte. I boka er det brukt sort og rød farge, mens jeg bruker rød og mørk blå. Jeg hadde nemlig ikke sort og siden jeg bruker opp gammelt garn var det ikke mulig å oppdrive akkurat det garnet (Dale Farlk superwash ull) i sort der jeg bor.

Jeg har egentlig aldri tenkt over det, bortsett fra at “garn er garn” – men det er tydeligvis ikke alltid så enkelt. Gamle garn utgår og nye garn kommer til, så her er det om å gjøre å få brukt opp gammelt garn mens det fremdeles er mulig.

Beste “unnskyldningen” til å drive masse med håndarbeid en stund. Helt greit – jeg liker å gå tur i kulda, men foretrekker oppholdsvær når jeg går tur. Så når snøen daler ute, kan jeg strikke inne.

Takk for at du leser.

4 kommentarer
    1. Rødt og blått er så fint sammen, vottene blir kjempefine. Jeg har også som mål å minske garnlageret mitt, så jeg strikker mest sokker. Her er der rundt -15, synes det er i kaldeste laget.
      Ha en fin dag☺
      Elisabeth

      1. Åh, jeg elsker å strikke sokker. Strikker du med mønster eller enkle sokker? Yikes, kaldt! Her er det ikke mer enn -5 om dagen, så ganske behagelig sånn sett. Ha en fin dag du også 😊

        1. Jeg strikker mest stripete sokker etter Vibbedille sin oppskrift på luksussokker. Liker spesielt hælen og tåfellinga, og så er det litt å se hvor mange omganger jeg har strikket så de blir like.
          Votter ser moro ut, men jeg gruer litt for tommelen.
          Ha en fin dag, fortsatt kaldt her, 18 blå i dag tidlig.
          Elisabeth

          1. God måte å få akkurat like sokker på! (der har jeg en utfordringen noen ganger selv om jeg måler en hel haug med ganger) Votter er gøy – bortsett fra å plukke opp masker til tommel og første omgangen på tommel. For vottene tenker jeg at øvelse gjør mester, og så blir det lettere å strikke vanter når jeg har strikket en del par med votter.
            18 blå er skikkelig kaldt; ikke vært mer enn rundt 10 blå hvor jeg bor så klager ikke. Blir ekstra godt når våren kommer med litt varmere vær når det er så kaldt, setter enda mer pris på det 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg