Norge har åpnet – var det lurt?

Etter en veldig lang nedstegning av landet, er det nå åpnet. Fritt frem for alle overalt? Ingen restriksjoner?

Viruset er fremdeles rundt omkring og litt hensyn er nok lurt…

Vil fremdeles folk huske å vaske hendene (er ikke det noe som burde vært barnelærdom vi bare automatisk gjorde?)?

Jeg liker å få en kos en gang iblant, men aldri av fremmede – noe som en stund nå ikke har vært et problem siden alle skulle holde avstand. Jeg har aldri hatt et behov for å stå omtrent oppå folk når jeg prater med dem, så “automatisk” avstand har vært fint. Den rare, nesten tomme følelsen som innimellom har vært fordi alle har holdt avstand derimot…

Jeg tenker shopping og folkemengder vil være en herlig ting vi nå kan ha igjen (og det fra en som ikke er mest glad i shopping). At vi alle kan føle oss mer fri igjen, er noe jeg vil tro mange setter pris på.

Likevel håper jeg folk vil ta hensyn. Ikke stå ti centimeter unna folk når du snakker med dem. Ikke klem på absolutt alle du kjenner (ikke alle er like kosete). Hold deg hjemme fra jobb om du er veldig forkjøla (det er jo ikke noe poeng å smitte alle?). Fortsett å vaske hendene ved behov. Vær sosial. Ha det gøy med familie og venner. Finn glede i små og store ting.

Nyt livet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg