Når tid og energi ikke strekker til

Det har blitt lite blogging i det siste, men noen ganger er det rett og slett bare sånn at tid og energi ikke strekker til. Livet går ofte i bølgedaler – litt som en berg- og dalbane (eller åpen sjø med stadig skiftende vær)… Forrige uke ble det ikke tid til blogging, men for i alle fall en del av dagene hadde det en god grunn: jeg var på hyttetur med mine foreldre.

En ordentlig hytte – utedo, ikke vann (vannet som samles fra taket brukes til vask – drikkevann må has med) og ikke strøm (bortsett fra et lite solcellepanel så vi har et taklys om kvelden) – maten lages på en gasskomfyr. Selvfølgelig varmes hytta med ved. Ganske primitivt ville kanskje noen sagt – jeg syns det var helt fantastisk! Det var frisk luft, lange gåturer, strikking, skravling, frihet og tidlige kvelder og morgener uten vekkeklokke.

Faktisk ble det også litt multeplukking (selv om jeg ikke spiser multer) – min mor var fornøyd med det – hun spiser dem tross alt. Jeg syns det var gøy å prøve å lokalisere så mange så mulig og å plukke dem – og for så vidt fornøyd med å slippe å spise de – så jeg kan gjerne gå på multetur igjen.

5 kommentarer
      1. Ja, ikke sant?
        Mange kaller det hytter selv om det har innlagt vann og strøm – personlig kaller jeg det feriehus. Hytteferie er en helt egen følelse jeg var heldig nok til å få nyte 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg