Når jeg prøver å være snill…

Jeg tror det er viktig å gjøre en innsats, å være snill, men ikke for enhver pris. Denne gangen var det tid for å være snill med plantene mine – noen av dem i alle fall – de var i desperat nød etter å bli pottet om. Så da gjorde jeg det for noen av dem. Utfordringen for min del er jo at når plantene vokser seg større og må pottes om – må jeg enten ha større potter eller dele dem opp i flere potter.

Plastpotter har jeg en del av nå, men skåler – det er alltid mangelvare. Siden jeg ikke ville ha større potter på flere av dem, ble det til at jeg delte noen av dem i flere potter. Med tanke på hvor mange ganger jeg har gjort dette, vet jeg hva resultatet er. Dermed føler jeg noen ganger at jeg sitter igjen med svarteper – jeg prøver å være snill med plantene mine, men ender med at de tar over hele huset (så om noen bor i Sandefjord og ønsker seg for eksempel en grønnrenner eller tre – bare å si ifra….!). Nå begynner det å bli en stund siden jeg har kunnet bruke spisestuebordet mitt og jeg savner å kunne sitte der og legge puslespill. Så det å være snill er ikke bare bare…

Hvordan gjør du når du potter om – kaster du helt greie planter fordi du ikke har plass til dem; gir du bort; selger du eller lar du plantene overta boligen din?

7 kommentarer
    1. Joda, jeg har det på samme måten. Er jo veldig glad i praktspragler,(ser at du har en fin en der i bakgrunnen) og da ender det jo med at man tar stiklinger av de. Blir mange planter av det til slutt,så da gir jeg til de som vil ha. Kan jo ikke ha alt sjøl,da ender man jo fort opp i en jungel.:)))

      1. Stiklinger er fort gjort – så det i tillegg til at enkelte planter lager mange avleggere – gjør huset om til en jungel… Klipte ned en spragle fordi den var stranten, så nå blir det sikkert fem/seks nye der etterhvert også…ups?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg