Nå nærmer vi oss!

Siste torsdagen for i år. Neste år starter allerede på søndag. Hm, burde en starte planleggingen for neste år? Det vil jeg tro kommer ann på hva slags person du er og hva du ønsker å gjøre. Selv syns jeg det blir vanskelig å planlegge mye for neste år – det blir heller mer spenning for hva som vil skje. Uansett så nærmer vi oss et nytt år – og mange lager nyttårsforsetter (som de stort sett bryter eller lar gå i glemmeboken rundt midten av februar).

Noe annet vi nærmer oss er tiden hvor det begynner å smelle raketter overalt – det gjør det jo ofte i dagene før nyttårsaften, men det er ofte også overraskende angrep på uvisse kvelder etter nyttår. Jeg syns raketter var gøy når jeg var liten fordi de var fine, men jeg syns også de var litt skumle fordi de bråket så fælt (og jeg likte ikke røyklaget som alltid la seg). Rakett-biten gleder jeg meg ikke til for å si det sånn – hva med å heller ha et lysshow?? Da får du “fordelene” (pent), og slipper ulempene (røyk, bråk og redde dyr og mennesker – skader også…). Kunne vi nærmet oss det (lysshow fremfor raketter) så ville jeg satt stor pris på det.

Andre ting vi nærmer oss er blant annet lysere tider – noe jeg ser frem til, men jeg kommer også til å savne mørket.

2 kommentarer
    1. Jeg har heller aldri vært så glad i raketter, men guttene har elsket det fra de var små.😅
      Jeg er helt enig i at et lysshow hadde vært mye bedre.🤩
      Kos deg siste rest av romjula!🎄🌟🥰

      1. Jeg tror det er noe med barn, være oppe lenge (nyttårsrakettene er jo ikke før midnatt…) og det å se mange fine lys gjøre himmelen fargerik.
        Håper du også nyter romjulen! 🎄

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg