Mysteriet med den manglende brikken

Jeg har en del puslespill, noen jeg har hatt i mange år og noen som er ganske nye. Dette puslespillet er et av de jeg har hatt siden jeg var liten. Med tanke på bildet vil jeg tro det ble kjøpt på en ferietur til Bornholm. Boksen har på et punkt vært teipet, men teip blir dårlig når det er gått mange år. Her om dagen lurte jeg på om jeg skulle beholde puslespillet, så jeg ville forsikre meg om at alle brikkene fremdeles var der.

Siden det er et lite puslespill gikk det veldig kjapt å pusle det, leting etter den manglende kantbrikken derimot – det tok lenger tid. Når brikken har forsvunnet aner jeg ikke, ei heller hvor den kan ha forsvunnet. Jeg har tross alt flyttet et par ganger, skjønt – det har stort sett vært uten dette puslespillet… Mysteriet med den manglende brikken blir nok dermed heller aldri løst. Så selv om det nesten er litt trist, går nok dette puslespillet i søpla. Jeg har nemlig ingen planer om å gi bort et puslespill med en manglende brikke. Det var tross alt det som var planen – å gi det bort såfremt alle brikkene var der.

Det er en greie jeg har – jeg har gitt bort flere puslespill fordi jeg innså at jeg aldri kom til å pusle dem igjen. Bortsett fra at jeg puslet dem for å være sikker på at alle brikkene var der. Når jeg tok de fra hverandre for å gi de bort la jeg alle brikkene i poser så jeg skulle være sikker på at ingen brikker ville forsvunne på veien til å bli gitt bort i alle fall.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg