Mye tid, men lite jobb

Noen ting tar mye tid, men er overraskende lite jobb.

Å bake brød er en av de tingene. Om det sparer meg penger har jeg aldri regnet på, men jeg kan ærlig innrømme at jeg foretrekker hjemmebakte brød fremfor brød kjøpt i butikken. Hva er din favoritt når det gjelder brød?

Å lage deigen tar meg omtrent 15 minutter. Så skal den heve omtrent en time.

Å bake ut brødene tar meg 5-10 minutter. Så lar jeg de heve i omtrent en time til.

Stekingen tar en time og det tar noen sekunder å sette dem inn i ovene og kanskje ett minutt eller to å ta dem ut.

Før de avkjøler seg en god stund til….

Så egentlig tar det meg godt under en halv time å bake brød, hadde det ikke vært for all ventingen. Heldigvis er det fritt fram for å gjøre andre ting, det er jo ikke som om jeg må stå å se på at brødene må heve og steke.

Smaker godt gjør de også 😊

Håper du har en fin start på uken din!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg