Mine STORE mål (for øyeblikket i alle fall)

Hytte til hytte på Hardangervidda

For meg er dette et stort mål av flere årsaker. Både fordi jeg har hatt lyst til det i mange år, og fordi jeg må være fysisk i stand til det.

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke akkurat er den sprekeste personen, så jeg har litt å jobbe med før jeg får gått på en slik tur. Staheten ville nok klart seg greit, men den fysiske biten med nok styrke til å bære en stor sekk i mange dager og gå hele dagene ville nok få kjørt seg litt i overkant mye.

Hvordan skal jeg få det til?

Trene. Jeg gjør noen styrkeøvelser en gang i blant – så her har jeg litt å jobbe med… Dessuten går jeg gjerne tur i skogen, men for øyeblikket er de ganske korte. Etterhvert håper jeg å få gått lengre turer, men ting tar tid.

Småbruk (er det noen som er overrasket?)

Dette er noe jeg har nevnt mange ganger før (og jeg kommer ikke til å slutte med det). Dette er nok det største målet jeg har; både fordi det er dyrt og fordi det blir mye jobb når jeg endelig har det.

Hvordan skal jeg klare å komme dit?

En av måtene jeg jobber med økonomisk nærmere er å betale ekstra på nåværende boliglån. Dette gjør jeg både for å frigjøre kapital, men også for at jo mindre lån jeg har, jo mindre renter betaler jeg. Hvor mye ekstra jeg betaler hver måned variere. For eksempel når bilen min måtte ha nye fjærer foran fordi en av dem knakk, ble det ikke akkurat så mye ekstra til lånet fordi å reparere bil er dyrt.

Jeg har mange ønsker for mitt fremtidige småbruk. Drivhus, frukttrær, grønnsaker og etterhvert dyr. Heldigvis må jeg ikke ha alt med en gang. Så jeg kommer nok til å starte frukttrær og grønnsaker først. Frukttrær fordi det tar noen år før de faktisk gir frukt, og grønnsaker fordi det må bare gro og så kan det spises.

Om du vil hjelpe meg med drømmen om småbruk, legger jeg noen ganger igjen reklamelinker nederst i noen av bloggpostene. Det koster ikke noe for deg å være nysgjerrig og klikke deg inn på dem, men det kan hjelpe meg.

reklamelinker: ellos

8848 Altitude//adidas Sport Performance//Merrell//8848 Altitude//adidas Sport Performance//8848 Altitude

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg