Mandag – nok en uke hvor jeg febrilsk prøver å redde hostaen fra snegler

Mandag morgen. Jeg kikker ut av vinduet og ned på hostaen som vanlig. Enda mer er forsvunnet i løpet av natten, men det ser ikke ut som det sitter noen og spiser akkurat nå. Da er det ikke å gjøre annet enn å vente. Jeg kan jo ikke kverke snegler jeg ikke vet hvor er.

Går ut for å ta et bilde av ødeleggelsen på nåværende tidspunkt. Det er da jeg ser det. To bittesmå (en under og en over bladet) som mumser i seg.

Legger fra meg kameraet, tar på meg en hagehanske og henter våpenet mitt. En stang med en flat spiss i enden som jeg bruker for å dele sneglene. Det virker denne gangen også. Så når jeg først er ute på sneglejakt blir det 12 stykker som blir avlivet. Ganske små alle sammen.

Kanskje jeg har fått tatt knekken på de før de har formert seg? Det er lov å håpe.

Håper du har en fin start på mandagen og uka uten for mange plantespisende snegler!

6 kommentarer
      1. Hm, jeg trodde sånne snegler kunne legge 400 egg (aner egentlig ikke hvor jeg har det tallet fra), så da er jo 200 ikke så ille?
        Ja, blir nok nødt til å kjøpe noe gift når jeg får kommet meg til et plantesenter – enn så lenge dreper jeg de sneglene jeg kommer over…

      1. Aha, de hos meg er bare ikke blitt “voksne” enda – jeg kan nesten garantere at det er brunsneglevarianten. Dessverre. Uansett så er det best å ta knekken på så mange som mulig så små som mulig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg