Lite fremgang i går [strikkegenser – dag for dag]

Det ble bare noen få runder på bolen i går – armene er omtrentlig ferdig (må måles et par ganger til for å forsikre meg om at de blir like lange).

 

Selv om det ikke ble mye strikking i går, nærmer det seg et spennende punkt for strikkegenseren. Det ser pussig ut på bildet, men jeg tror bolen nærmer seg ferdig den også.

Et spennende (og noe kålete) punkt er når alt skal settes sammen på en rundpinne så jeg kan strikke rundt og rundt og rundt. Med andre ord: fortsette på samme måte som jeg har gjort hele tiden, bortsett fra at alt er sammen og det skal reduseres masker istedefor å øke.

Kanskje jeg rekker å få genseren ferdig strikket, festet trådene og skyllt den opp og faktisk bruke den denne vinteren?

Vel, det er lov å håpe. Tross alt er vi fremdeles bare i starten av februar og det er flere minusgrader i dag også (omtrent 7 kalde). Det er også meldt om kaldere grader i dagene fremover, men så er det jo det at genseren må bli ferdig før bruk…og jeg har flere ting jeg gjør.

Enn så lenge fortsetter føljetongen med strikkegenser – dag for dag.

2 kommentarer
    1. Artig og følge med på fremgangen på genseren. Jeg skal snart strikke min aller første genser 😊
      Ha en flott dag hilsen Helen 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg