Klarer jeg en dag uten håndarbeid?

Et lite øyeblikks tankeløshet. En bitteliten rift som begynte å blø. Uoppmerksomhet har tidvis en tendens til å straffe seg.

Så nå har jeg et veldig lite sår på et veldig upraktisk sted på pekefingeren. Jeg kan bøye fingeren, men med en gang jeg er borti sårstedet gjør det vondt. Overraskende vondt med tanke på hvor lite såret er.

Det skjedde i går ettermiddag og jeg heklet noe etter det, men så begynte det å verke så mye at jeg måtte slutte. Jeg testet å holde garnet over langfingeren i stedet for pekefingeren som jeg pleier, men det føltes innmari kålete. Dermed er ikke det noe jeg ønsker. Dessuten er jeg litt bekymret for at spenningen på garnet blir annerledes – og det vil ikke bli pent om det er. Om det plutselig blir enten mye løsere eller mye strammere bare fordi jeg må bruke en annen finger?

Nei, det ønsker jeg ikke. Så da må jeg se om jeg i dag klarer en dag uten håndarbeid og håpe at fingeren er bra nok i morgen til å fortsette med hekligen.

Likevel, jeg klarte å få heklet hele seks rader i går før jeg måtte gi meg (flesteparten var heklet før skade skjedde), så jeg er fornøyd med gårsdagens fremgang 😊

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg