Klær – praktisk eller pent?

Klær er noe vi alle bruker (med mindre du er nudist – og det høres fryktelig kaldt ut i Norge…). Klær er også noe de fleste av oss har ganske mye av.

Nå har jeg mindre klær enn jeg hadde tidligere; eller det er en stund siden det skiftet jobbet seg frem. Heldigvis har jeg en søster og en niese (og en mor) som kan overta en del klær som ikke lenger passer meg.

At jeg innimellom har kvittet meg med klær fordi det virkelig ikke er min stil lenger er sjeldent. Når jeg kjøper klær er det fordi jeg har behov for det. Flaks for meg at jeg ikke er så glad i shopping – det sparer både lommeboka og miljøet.

Så en bloggpost hvor det ble nevnt på hvor mye penger en på min aldri bruker på klær i måneden – wow – yikes – hø? Litt usikker på hvordan jeg skal forholde meg til det.

Har jeg tellt over antall plagg i klesskapet mitt? Nei, jeg har ganske mye og nei, det er ikke alt jeg bruker like mye. Jeg ble nysgjerrig på hvor mye penger jeg bruker på klær i løpet av et år, men har ikke tatt meg tid til å undersøke det (men jeg har veldig lyst, så kanskje det skjer?).

Innså at forrige gang jeg kjøpte en jakke tror jeg var på høsten i 2016? Ikke var den så dyr heller. Den jakken passer dessverre ikke så godt lenger, men jeg fortsetter å bruke den. En annen jakke jeg har hatt lenge er en jakke som, når jeg kjøpte den, var vinterjakken min – det er den for godt brukt til å være lenger, men så har jeg hatt den i over 20 år så jeg føler den holder seg godt? LOL

Noen av klærne mine er praktiske, noe er pent og noe er både praktisk og pent. Når jeg jobber i hagen har jeg ikke behov for at det skal være pent, så ofte er det noe som har vært pent som blir gjort om til kun praktisk…før det til slutt tar kvelden (som den ene olabuksa jeg elsket – jeg skulle sette meg på huk for å luke vekk en tust i blomsterbedet – spjærelyden var såpass høy at jeg er glad ingen andre var i nærheten… holdt meg for baken mens jeg kikket meg mistenksomt rundt mens jeg rygget inn inngangsdøren min…den var for tynnslitt til å kunne repareres…).

Jeg er superfan av å beholde og bruke klær så lenge som mulig (som sagt – jeg er ikke mest glad i shopping…), men snart er jeg nødt til å få tak i noen nye t-skjorter… Gjerne noen som er både praktiske (les: behagelig å ha på seg – gjerne så myke som mulig) og pene.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg