Kan nesten ikke huske forrige gang?

Å lese bøker er noe jeg har gjort det som føles som hele livet. De fleste lange perioder har det vært mest romaner, men også fagbøker i ulike temaer.

Det siste året har det generelt vært lite lesing av romaner; fagbøker derimot har det vært mer av. Riktignok ikke mange fagbøker heller, men i det minste en akseptabel del – jeg har tross alt vært student.

Før jeg flyttet fra mine foreldre – hvor jeg bodde i hele ti måneder (!) – startet jeg å lese en bok fra min mors bokhylle. En bok jeg har sett filmatisering av. En bok jeg har hatt lyst til å lese i årevis! Nå har jeg endelig fortsatt å lese på boken; ikke hver dag, men noen sider her og der. En meget fascinerende bok jeg liker godt.

At jeg dessuten leser en engelsk bok på norsk – kan nesten ikke huske forrige gang det skjedde? Er boken skrevet på norsk, leser jeg den på norsk. Er en bok skrevet originalt på engelsk, så leser jeg den på engelsk (etter en veldig dårlig opplevelse med en oversatt bok har det blitt normen min). Boken er Barnepiken av Kathryn Stockett; den heter The Help på engelsk.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg